Csoportos edzés

Egy csoportos edzés felépítése:

Minden csoportos edzés szakszerűen van levezényelve, egy olyan oktató által, aki magas szinten képzett Wing Chun mester és sport oktatói/edzői/szakedzői diplomával rendelkezik, ez biztosítja a magasan kvalifikált képzést.

1.Bemelegítés

Bemelegítésként izületi körzéseket csinálunk, átmozgató gyakorlatokat, valamint néhány finomabb nyújtással készítjük fel a szervezetet a következő megpróbáltatásokra!

2.Technikai bemelegítés

Formagyakorlatokkal folytatjuk a foglalkozást, mindenki a saját szintjének megfelelően, majd bázisgyakorlatokkal fokozzuk a pulzust és még jobban ráhangolódunk a sporttevékenységre. Ezek után jobban terhelhetővé válik a szervezetünk és elkezdhetjük az igazi munkát!

3.Páros gyakorlatok

Az edzés ~70%-a páros gyakorlatokból épül fel, mivel legjobban ember egy másik ember által tud csiszolódni! Ezek a gyakorlatok lehetnek: harci gyakorlatok, alkalmazások, önvédelmi szituációs gyakorlatok, kesztyűs gyakorlatok, pontkesztyűs gyakorlatok és készségfejlesztő gyakorlatok!

4.Erősítés

Erősítésnek kizárólag saját testsúllyal végzett gyakorlatokat csinálunk! (Calisthenics)
Gyakoroljuk a négy alap gyakorlat (fekvőtámasz, guggolás, lábemelés, húzódzkodás) különböző haladóbb variációit és fejlesztjük a különböző képességeket, mégpedig: maximális erő, gyorsasági erő (robbanékonyság), erő-állóképesség.
Ezen kívül az évtizedes tapasztalataim alapján az általam legjobbnak ítélt funkcionális gyakorlatokat, izometrikus gyakorlatokat és kardiovaszkuláris gyakorlatokat alkalmazzuk az erősítő edzéseken! (Pl. ugrálókötelezés, haladó pliometrikus gyakorlatok, négyütemű fekvőtámasz, tigris-karhajlítás)

5.Nyújtás (levezetés)

Véleményem szerint a nyújtás, az edzés egyik legfontosabb része!
A gimnasztikából, gyógytornából és jógából átvett gyakorlatok segítségével rendkívül jól fejleszthető a kötőszövetek, inak, izmok rugalmassága és így rendkívül jól fejleszthető a sportolók mobilitása, ateltikus képessége! Minden edzésen nyújtunk és minden edzést nyújtással fejezünk be, így az általam képzett sportolók rendívüli hajlékonysággal rendelkeznek és ez az általános egészségükön is látszik!